IBM dokonał przełomu na polu maszynowego uczenia się
14 sierpnia 2017, 10:09Badacze z IBM Reseach poinformowali o dokonaniu przełomu na polu algorytmów maszynowego uczenia się. Są bliscy osiągnięcia idealnej wydajności podczas skalowania. Ich nowe oprogramowanie DDL (distributed deep-learning) zapewnia niemal liniowe przyspieszenie wydajności z każdym dodanym procesorem
Algorytm sztucznej inteligencji równie dobrze wykrywa raka piersi jak radiolodzy
16 września 2020, 09:12Porównanie trzech komercyjnych systemów sztucznej inteligencji wykorzystywanej w diagnostyce obrazowej raka piersi wykazało, że najlepszy z nich sprawuje się równie dobrze jak lekarz-radiolog. Algorytmy badano za pomocą niemal 9000 obrazów z aparatów mammograficznych, które zgromadzono w czasie rutynowych badań przesiewowych w Szwecji.
Anemia sierpowata jest 11-krotnie bardziej śmiercionośna niż się sądzi
28 czerwca 2023, 12:20Nowe badania sugerują, że anemia sierpowata (niedokrwistość sierpowata) jest 11-krotnie bardziej śmiercionośna, niż wynika z samych tylko danych dotyczących przyczyn zgonów, informują naukowcy z Institute for Health Metrics and Evaluation w Seattle. Choroba ta jest nie tylko zbyt rzadko rozpoznawana, ale zwiększa też ryzyko zgonu z powodu infekcji, udarów, chorób serca, nerek czy komplikacji porodowych. A to oznacza, że niezdiagnozowany pacjent z anemią sierpowatą, który zmarł z powodu udaru trafi do statystyk jako ofiara udaru i nie dowiemy się, że udar został spowodowany przez anemię sierpowatą.
Tylko trzy kategorie
11 kwietnia 2008, 11:19Chociaż ludzie wpisują w wyszukiwarkach miliony różnych zapytań, naukowcy twierdzą, że za pomocą prostej metody można je przypisać do jednej z zaledwie trzech kategorii (Information Processing & Management).
Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?
13 lutego 2012, 11:41Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.
Miesiąc urodzenia wpływa na ryzyko 55 chorób
9 czerwca 2015, 12:16Naukowcy z Uniwersytetu Columbii opracowali algorytm, który pozwala ustalić związek między miesiącem urodzin a ryzykiem pewnych chorób.
Sztuczny rekruter Amazona dyskryminował kobiety
11 października 2018, 09:42Jak dowiedzieli się reporterzy Reutersa, Amazon stworzył algorytm sztucznej inteligencji, który miał pomóc w rekrutacji pracowników. Narzędzie zostało jednak porzucone gdy okazało się, że... dyskryminuje kobiety.
Likwidacje skrętu w lewo usprawni ruch w mieście. Olbrzymim problemem jest wybór skrzyżowań
7 lipca 2021, 09:06Profesor Vikash Gayah z Pennsylvania State University próbuje usprawnić ruch w mieście. Uczony uważa, że można to zrobić poprzez likwidację możliwości skrętu w lewo na niektórych skrzyżowaniach. Jednak określenie miejsc, w których powinno się zabronić skręcania w lewo, jest niezwykle trudne. Ostatnio opracował nową metodę, która ułatwia wybór takich miejsc.
Pouczająca zabawa w chowanego
1 września 2009, 12:03Zabawa w chowanego, gra w Half-Life 2 i praca policji mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Dzięki badaniu metod ukrywania i szukania obiektów przez dorosłych, dotąd skupiano się raczej na dzieciach i zwierzętach, można ulepszyć zarówno środowiska wirtualne, jak i narzędzia stosowane przez organy ścigania.
Dostosowując się do robota, zaczynają lepiej chodzić
30 sierpnia 2012, 09:22Idąc razem, ludzie nieświadomie synchronizują chód. Rozwikłując mechanizm tego zjawiska, japońscy naukowcy opracowali cyfrowego towarzysza (Walk Mate), który poprawia stabilność, mobilność i jakość życia ludzi z chorobą Parkinsona.